Nu startar vi vårens satsning på SEE Learning

Under våren 2024 kommer du att kunna ta del av våra erfarenheter från projektet och de effekter vi sett i klassrummen. Håll utkik här på webbsidan, anmäl dig till vårt nyhetsbrev och följ oss i sociala medier. Och dela gärna filmen i ditt nätverk så fler får lära känna SEE Learning. Vi hoppas också få tillfälle att träffas, antingen i Stockholm eller Malmö, eller vid någon av informationsträffarna online.

På gång

Vad är SEE Learning?

10 april kl 18-19 och 29 april kl 18-19

Informationsträff online för dig som vill veta mer om SEE Learning. Vi berättar om de grundläggande delarna i metoden och de effekter vi sett i klassrummen. Träffen är öppen för alla som är intresserade av att veta mer om SEE Learning. Kostnadsfritt.

Anmälan senast en dag innan till: maria.englund@medkanslaiskolan.se

Presentationsdag Stockholm

Onsdag 15 maj kl 13-16

Varmt välkommen till en inspirationsdag där vi presenterar erfarenheter från projektet och de effekter vi sett i klassrummen. Det blir filmvisning och prova på-övningar. Träffa våra handledare. Gör din egen andningssticka. Kom för att uppleva vad SEE Learning kan erbjuda. Vi svarar på dina frågor och bjuder på fika.

Kom på hela eventet eller drop in den tid du kan. Träffen är öppen för alla som är intresserade av att veta mer om SEE Learning. Kostnadsfritt.

13-13.15: Välkomstmingel
13.15-14.15: Presentation, filmvisning och prova-på övningar
14.15-14.45: Fika

14.45-15.45: Presentation, filmvisning och prova-på övningar

15.45-16.00: Avslutningsmingel

The Park Haga, Hälsingegatan 49

Anmälan, senast en dag innan: hej@medkanslaiskolan.se

Skriv även om du vill delta vid första eller andra presentationen, alternativt hela eventet.

Presentationsdag Malmö

Onsdag 24 april kl 13-16

13-13.15: Välkomstmingel
13.15-14.15: Presentation, filmvisning och prova-på övningar
14.15-14.45: Fika

14.45-15.45: Presentation, filmvisning och prova-på övningar

15.45-16.00: Avslutningsmingel

Anmälan, gärna så snart du vet att du kan komma till: hej@medkanslaiskolan.se

Kostnadsfria Workshops

Våren 2024

De som håller i dessa heter Maria och Isabelle och arbetar som handledare i projektet. Maria är förskollärare och mindfulnessinstruktör och Isabelle är grundskollärare och stresspedagog. Våra workshops kan hållas på Roslagsgatan 62 i Stockholm eller i en lokal som ni själva ansvarar för.
Vid stort intresse så erbjuds workshops under våren till de som först bokar.

• Workshop för elever och lärare i klassrummet
    Prova på SEE Learning

• Workshop för personal inom förskola och skola
    Stärk ditt ledarskap genom självmedkänsla och stresshantering

• Workshop för föräldrar
    Stärk ditt föräldraskap genom stresshantering

Vid intresse eller frågor är du varmt välkommen att kontakta isabelle.wassler@medkanslaiskolan.se.

Maria_Isabelle.png
Möt våra handledare, Maria & Isabelle

Maria beskriver arbetet med SEE Learning som ett sätt att träna på den medkänsla som alla har. Det första klasserna får göra är en överenskommelse för att skapa trygghet i klassrummet.

“Vi hoppas att fler skolor och skolledare ser vikten av det vi gör och kopplingen till inlärning. Kanske behöver psykisk hälsa bli ett eget ämne bland andra ämnen i skolan”, menar Isabelle och Maria.

Läs mer här: